Какво е новото

. Невястата Христова

Телеграм

Светлина за теб

*
Администратор
Потребител
Регистрация
25 Яну 2017
Съобщения
1,290
Оценка на реакциите
0
0_21730e_72c5c0b9_orig


Невястата Христова

Широко разпространено заблуждение между християните,
е че Невястата Христова и Църквата са синоними.
Невястата Христова не е Църквата, въпреки разпространеното мнение и учение.
Вярно е, че Църквата е тялото Христово и че тя е сгодена за Христос,
но не всеки член от нея ще бъде част от Невястата Христова.
За да си от Църквата е нужна вяра в Христос, но за да бъдеш от Невястата,
е нужна ВЯРНОСТ към Христос.
Църквата и тялото на Христос са едно и също нещо (Ефесяни 1:22-23),
но Писанието не приравнява нито едното с Невястата Христова. За тази грешка
е отговорна традицията, която е против всички, които държат Истината,
а хората, които живеят в традиция не изследват Словото Божие или го првят
с очите на плътта и не могат да я видят.
Църквата се състои от всички новородени хора, от Петдесятница, до края на епохата
на благодатта, която ще завърши с Грабването на Невястата Христова.
Йоан Кръстител не е член на Църквата, защото той е умрял преди Петдесятница.
Понеже Невястата произлиза от Църквата, той не може да бъде член на Невястата,
той дори сам се назовава като „приятел на младоженеца“ (Йоан 3:29).
В 2 Коринтяни 11:2, Павел казва на коринтяните, че ги е сгодил за Христос:
„Защото ревнувам за вас с божествена ревност, понеже ви сгодих с един мъж,
да ви представя като чиста девица на Христа.“
„Сгодена“ представя ангажираността на Невястата и Павел обяснява изказването си,
заявявайки, че иска да ги представи като целомъдрени (т. е. чисти, непорочни),
но той се бои да не би умовете им да бъдат развратени и те да отпаднат
от простотата и чистотата, която дължат на Христос.
Писанието ясно казва, че искрената и чиста преданост към Христос е необходимо условие
за определение като чиста Невяста на Христос.
Ще има много християни, които ще бъдат „дисквалифицирани“ като Невяста Христова
при Грабването, точно по причина, че са били невярни. Те няма да очакват Младоженеца,
защото обичат света и живеят по плът, а не по Дух и ще бъдат оставени.
Павел сравнява християнският живот със състезание, където всички тичат,
но един получава наградата. Самият той се е боял да не бъде неодобрен,
затова усърдно е държал тялото си в подчинение:
„Не знаете ли, че които тичат на игрището, всички тичат,
а само един получава наградата? Така тичайте, че да я получите.
И всеки състезател се въздържа от всичко. Те вършат това, за да получат
тленен венец, а ние-нетленен. И тъй, аз така тичам, не като към нещо неизвестно,
така удрям, на като че бия въздуха, но уморявам тялото си и го поробвам,
да не би, като съм проповядвал на другите, аз да стана неодобрен.“ (1 Коринтяни 9:24-27)
В трета глава на Филипяни, Павел говори за загубата на всички неща,
само за да придобие Христос. Също така, той казва, че иска да познае Христос
и силата на Неговото възкресение, общението в Неговите страдания и да стане
подобен на Него в смъртта Му, та дано да достигне възкресението от мъртвите.
Възкресението, за което той говори, в посланието към Евреи се нарича
„по-добро възкресение“. То е буквално възкресение от мъртвите
във вечен живот, в тяло подобно на Христовото. Наградата, за която Павел
говори, е най-високата награда, която вярващият може да получи.
Писанието изобилства с притчи и изявления за честта и благословенията,
които ще се дадат на тези, които ще присъстват на сватбата
на Господ Исус Христос. То също говори за срама и позора на тези,
които не са приготвили сватбената си дреха (Матей 22:1-14).
Сватбената дреха е добрата работа, която ще премине през огъня
на Христовото съдилище. От Писанието се вижда, че да бъдеш избран
като Невяста на Христос, е била целта на Павел за него самият,
и за другите християни.
Църквата и Невястата не са едно и също нещо. Писанието потвърждава,
че Христовата Невяста излиза от тялото на Христос и дава критериите,
показателни за Невястата. Както бе споменато по-горе, чистата и искрена
преданост към Христос е един от критериите. Да приготвиш за себе си
сватбената дреха на добрите дела, както и други критерии-любов, радост, мир,
дълготърпение, благост, милосърдие, кротост, себеобуздание, братолюбие,
благоразумие, твърдост- или плодовете на Духа.
Също така се изисква християнинът да желае и чака Грабването.
Невястата на Христос ще бъде от тези християни, които ОЧАКВАТ
завръщането на Христос за нея.
Те ще бъдат в числото на петте разумни девици, които са приготвили
светилниците си и имат масло до идването на Младоженеца в полунощ.
Невястата Христова ще са бдителните и чакащи християни, стремящи се към Господа,
за да се върнат при Него. Тя постоянно ще изповядва греховете си,
тя е отделила себе си от светските грижи и богатството на този свят
не я мами. Основното тяло на Църквата не я вижда като достойна,
дори я вижда като ексцентрична, фанатична или прекалено небесно настроена.
Първата невяста спомената в Писанието е била Ева (Битие 2:22-23)
и нейния произход е добре известен на християните, но малко са тези,
които разбират пророческото значение на нейния произход.
Различния начин на създаването на Адам и Ева са били с причина.
Адам представлява първообраз на Христос, а както невястата му е била извадена
от неговото тяло, така и Невястата Христова ще бъде изведена
от Неговото тяло, Църквата.
Ева е била създадена от една малка част на Адам-едно ребро, така и Невястата
на Христос ще бъде от много малка част от тялото
на Христос. Тя ще е от хора родени в Духа.
Днес мнозина християни в Църквата не са новородени, те не изучават Словото Божие
и не го прилагат в живота си (не изработват спасението си).- (Филипяни 2:12)
Невястата Христова ще е напълно под водителството на Святия Дух и ще се покорява
напълно и единствено на Исус Христос, Който е единствената нейна цел,
неин смисъл и копнеж. Тя няма да спазва традиция, тя ще върши праведни дела,
заради които няма да бъде оставена при Грабването.
Както Рут се е приготвила преди да се срещне с Вооз,
така и Невястата Христова ще се приготви, като се умие, помаже се с масло
и се облече в сватбената дреха, както Писанието го казва :
„Нека се радваме и се веселим, и нека Му отдадем слава,
защото дойде сватбата на Агнето и Неговата жена се е приготвила.
И на нея се позволи да се облече в светъл и чист висон,
защото висонът означава праведните дела на светиите.“ (Откровение 19:7-8)
Христовата Невяста ще остане вярна на Христос до края, тя ще има чисто
и искрено благочестие, което ще я класира за наградата на Божието й
призвание в Христа Исуса, и което Тя трябва да притежава като Негова Невяста.
Тя ще царува и управлява с Исус Христос през хилядата години на Земята.

0_21730d_2afeef95_orig
 

Прикачени файлове

  • Невястата Христова.pdf
    218 КБ · Преглеждания: 465
Горна част Долу