Главна
Форум
Нови съобщения
Featured threads
Търсене във форума
Какво е новото
Нови съобщения
Нови ресурси
Нови публикации в профила
Последна активност
Потребители
Онлайн сега
Нови публикации в профила
Търсене в публикациите на профилите
Напишете ново съобщение
Следи
Вход
Регистрация
Какво е новото
Търсене
Търси само в заглавията
Автор:
Меню
Вход
Регистрация
Какво е новото
Търсене
Търси само в заглавията
Автор:
Нови съобщения
Featured threads
Търсене във форума
Главна
Форум
ПУБЛИКАЦИИ
ПУБЛИКАЦИИ
ТАЙНАТА НА ПАСХАЛНАТА ЧАША
JavaScript е деактивиран. За да използвате изцяло сайта, моля, активирайте JavaScript във вашия браузър.
Използвате остарял браузър. Този и други сайтове може да не се показват правилно.
Трябва да актуализирате браузъра си или да се опитате да използвате
друг браъзър
.
Отговори в темата
Съобщение
<blockquote data-quote="Светлина за теб" data-source="post: 1445" data-attributes="member: 1"><p style="text-align: justify">[ATTACH=full]1656[/ATTACH]</p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px">Пасхалната чаша е един от ключовите символи за нашето изкупление. Въпреки това, в историята за Пасха, няма нито едно споменаване на чашата. Единственото й споменаване се намира в Новия завет. Когато Исус празнува Пасха със своите ученици, Той два пъти е използвал чаша по време на вечерята, за да направи важни изявления за Себе Си. (Лука 22: 17,20)</span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px">Какво е значението на чашата, която Исус вдига, спазвайки традициите на Пасха?</span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px">В Библията чашата често се използва като символ на Божия съд. Например, Старият Завет споменава чашата на гнева, чашата на съда, чашата на треперенето и чашата на ужаса и скръбта. Ние също виждаме как псалмистът Давид възкликва: "Ще взема чашата на спасението и ще призова името Господне" (Псалм 116: 13).</span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px">Виждаме, че чашата може да символизира много неща, като гняв, осъждение, освобождение и благословение. Но на нито едно място в Словото не се говори за Пасха.</span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px"></span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px">И все пак в историята за Пасха по прекрасен начин са преплетени темата за съда и темата за спасението.</span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px">Бог изявява Своя съд над египтяните, но съхранява израиляните, които Му се покорили и помазали стълбовете на вратите си с кръвта на агнето.</span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px">Всяка година израилските семейства преразказват тези събития по време на Седер - традиционна вечеря, посветена на Пасха. Но независимо от това, начинът, по който чашата става символ на Пасха, остава загадка. Знаем със сигурност, че по времето на Исус вдигането на чашата е официална част от пасхалната традиция. Също така, от древният равински източник Мишна се знае, че по време на Седер, трябва да се пие четири пъти от чашата. Тази традиция продължава и до днес. Всеки път, когато чашата се пълни, тя получава ново име.</span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px">Има различни мнения за това, какво символизират тези чаши.</span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px">Повечето са съгласни, че първата чаша е kiddush, което означава освещение. С нея започва Седер. Втората се нарича чаша на наказанието. Третата се нарича или чаша на изкуплението, или чаша на благословението. Четвъртата често се нарича "халел", което означава хваление, но в някои традиции я наричат чаша на приемането, докато други използват името "чашата на Илия", в който случай, втората чаша (наказанието), е свързана с чашата на хвалението, защото израиляните хвалят Бога за наказанията, които Той е използвал, за да ги изведе от Египет.</span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px">Израилските традиции не ни говорят нищо повече за чашите, освен това, че те трябва да бъдат пълни с червено вино, за да ни напомнят за кръвта на пасхалното агне. В Новия завет се споменава една от чашите, която се вдига след вечерята, по традиция третата чаша. Христос я обявява като „новият завет в Моята кръв, която за вас се пролива.“ (Лука 22:20)</span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px">Апостол Павел я нарича "благословената чаша, която ние благославяме", както и Господнята чаша“ (1 Коринтяни 10:16,21)</span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px">Христос и Павел взимат нещо от израилските традиции, за да дадат откровение, което не е било известно досега.</span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px">Наричайки чашата "нов завет в кръвта Ми", Исус прави директна препратка към обещанието в Еремия 31:32.</span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px">Нарушението на завета с Бога е трябвало да доведе до Неговия гняв и съд - ужасна чаша!</span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px"></span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px">Но вместо това, Бог обещава нов завет на милост и спасение. Исус заявява, че този нов завет ще дойде чрез чашата на спасението в Неговата кръв. Чашата на изкуплението символизира много повече от излизането на израилския народ от Египет. Тя символизира плана и целта на Бога за всички бъдещи векове. Съда и спасението, гневът и изкуплението се събират в тайната на една чаша, значението на която Месията обяснява в онази вечер. Исус не говори за чашата като нещо чисто символично. Той описва събитията, които скоро ще се случат в живота Му. По-късно в тази вечер, в страданието Си, Той извика към Бога в молитва: "Отче, ако искаш, отмини Ме с тази чаша, обаче не Моята воля, но Твоята да бъде.“ (Лука 22:42)</span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px">Бидейки в човешка плът, Исус е можел да желае, тази чаша на съда, която всички хора заслужават заради нарушаването на завета с Бога, да Го отмине.</span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px">Но въпреки това, бидейки и покорен Божий Син, Исус е знаел, че чашата на благословението може да се излее за спасението на мнозина, само ако първо е пил от чашата на Божия съд над цялото човечество (чашата на наказанието). Въпреки болката, заради отделянето от Отца, нашият Господ е искал да пие от тази чаша, да понесе това наказание, да преживее болката и смъртта, за да можем да бъдем освободени и опростени.</span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px">Не е чудно, че апостол Павел нарича тази чаша благословена.</span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px">Какво може да бъде по-голямо благословение от това, което Христос донесе чрез смъртта и възкресението Си? Павел ни насочва към силната връзка между Пасха и преломяването на хляба. Корените на това тайнство отиват дълбоко във вечния план на Бога, разкриващ се в страниците на Библията, както и в традициите на Божия избран народ.</span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px">Тази чаша е въплъщение на съда на Бога, наказанието Му и обещанието Му за изкупление.</span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px">Тя напомня за една друга чаша. Помните ли историята за Йосиф и неговите братя? След като те го предават и го продават в робство в Египет, Бог издига Йосиф в голяма власт.</span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px">После, по време на глада, братята му отиват в Египет, за да купят зърно и не го разпознават, но Йосиф ги разпознава и измисля план. Той скрива сребърната си чаша в чувала на брат си Вениамин, когато те се връщат за втори път у дома.</span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px"></span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px">Тази чаша става обвинение за Вениамин и символ на съд и наказание, сигурна смърт, както братята на Йосиф мислели.</span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px">Йосиф накрая им се разкрива, прегръща и приема с любов, макар че е имал право да ги съди заради това, което сторили с него. Чашата, която ги връща в Египет, била за тях символ на осъждане, наказание и смърт. Тя обаче ги довела до момента на изкуплението и опрощението.</span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px">Един ден, в края на определеното за човечеството време, израилския народ ще намери изкуплението, изцелението и прощението в чашата на Новия Завет чрез Месията- Исус Христос, Божия Син. Тайната на тази „благословена чаша, която ние благославяме", ще се разкрие пред очите на останалите от израиляните и те ще погледнат към Него, Когото прободоха, и ще скърбят горчиво в покаяние, заради греха си.</span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px">Бог ще ги очисти и ще ги научи на пътищата Си, и те ще бъдат Негов народ завинаги. Тогава всички ще призовават името Господно и ще Му служат единодушно. Ерусалим ще се нарича Град на истината и хълмът на Господа на силите- Святият Хълм. За всички, които се боят от името Му, ще изгрее Слънцето на Правдата с изцеление в крилата Си!</span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px">И Господ ще бъде Цар на цялата Земя! Амин.</span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px"></span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px"></span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: 18px">Превод: Светлина за теб</span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Светлина за теб, post: 1445, member: 1"] [JUSTIFY][ATTACH type="full"]1656[/ATTACH] [SIZE=5]Пасхалната чаша е един от ключовите символи за нашето изкупление. Въпреки това, в историята за Пасха, няма нито едно споменаване на чашата. Единственото й споменаване се намира в Новия завет. Когато Исус празнува Пасха със своите ученици, Той два пъти е използвал чаша по време на вечерята, за да направи важни изявления за Себе Си. (Лука 22: 17,20) Какво е значението на чашата, която Исус вдига, спазвайки традициите на Пасха? В Библията чашата често се използва като символ на Божия съд. Например, Старият Завет споменава чашата на гнева, чашата на съда, чашата на треперенето и чашата на ужаса и скръбта. Ние също виждаме как псалмистът Давид възкликва: "Ще взема чашата на спасението и ще призова името Господне" (Псалм 116: 13). Виждаме, че чашата може да символизира много неща, като гняв, осъждение, освобождение и благословение. Но на нито едно място в Словото не се говори за Пасха. И все пак в историята за Пасха по прекрасен начин са преплетени темата за съда и темата за спасението. Бог изявява Своя съд над египтяните, но съхранява израиляните, които Му се покорили и помазали стълбовете на вратите си с кръвта на агнето. Всяка година израилските семейства преразказват тези събития по време на Седер - традиционна вечеря, посветена на Пасха. Но независимо от това, начинът, по който чашата става символ на Пасха, остава загадка. Знаем със сигурност, че по времето на Исус вдигането на чашата е официална част от пасхалната традиция. Също така, от древният равински източник Мишна се знае, че по време на Седер, трябва да се пие четири пъти от чашата. Тази традиция продължава и до днес. Всеки път, когато чашата се пълни, тя получава ново име. Има различни мнения за това, какво символизират тези чаши. Повечето са съгласни, че първата чаша е kiddush, което означава освещение. С нея започва Седер. Втората се нарича чаша на наказанието. Третата се нарича или чаша на изкуплението, или чаша на благословението. Четвъртата често се нарича "халел", което означава хваление, но в някои традиции я наричат чаша на приемането, докато други използват името "чашата на Илия", в който случай, втората чаша (наказанието), е свързана с чашата на хвалението, защото израиляните хвалят Бога за наказанията, които Той е използвал, за да ги изведе от Египет. Израилските традиции не ни говорят нищо повече за чашите, освен това, че те трябва да бъдат пълни с червено вино, за да ни напомнят за кръвта на пасхалното агне. В Новия завет се споменава една от чашите, която се вдига след вечерята, по традиция третата чаша. Христос я обявява като „новият завет в Моята кръв, която за вас се пролива.“ (Лука 22:20) Апостол Павел я нарича "благословената чаша, която ние благославяме", както и Господнята чаша“ (1 Коринтяни 10:16,21) Христос и Павел взимат нещо от израилските традиции, за да дадат откровение, което не е било известно досега. Наричайки чашата "нов завет в кръвта Ми", Исус прави директна препратка към обещанието в Еремия 31:32. Нарушението на завета с Бога е трябвало да доведе до Неговия гняв и съд - ужасна чаша! Но вместо това, Бог обещава нов завет на милост и спасение. Исус заявява, че този нов завет ще дойде чрез чашата на спасението в Неговата кръв. Чашата на изкуплението символизира много повече от излизането на израилския народ от Египет. Тя символизира плана и целта на Бога за всички бъдещи векове. Съда и спасението, гневът и изкуплението се събират в тайната на една чаша, значението на която Месията обяснява в онази вечер. Исус не говори за чашата като нещо чисто символично. Той описва събитията, които скоро ще се случат в живота Му. По-късно в тази вечер, в страданието Си, Той извика към Бога в молитва: "Отче, ако искаш, отмини Ме с тази чаша, обаче не Моята воля, но Твоята да бъде.“ (Лука 22:42) Бидейки в човешка плът, Исус е можел да желае, тази чаша на съда, която всички хора заслужават заради нарушаването на завета с Бога, да Го отмине. Но въпреки това, бидейки и покорен Божий Син, Исус е знаел, че чашата на благословението може да се излее за спасението на мнозина, само ако първо е пил от чашата на Божия съд над цялото човечество (чашата на наказанието). Въпреки болката, заради отделянето от Отца, нашият Господ е искал да пие от тази чаша, да понесе това наказание, да преживее болката и смъртта, за да можем да бъдем освободени и опростени. Не е чудно, че апостол Павел нарича тази чаша благословена. Какво може да бъде по-голямо благословение от това, което Христос донесе чрез смъртта и възкресението Си? Павел ни насочва към силната връзка между Пасха и преломяването на хляба. Корените на това тайнство отиват дълбоко във вечния план на Бога, разкриващ се в страниците на Библията, както и в традициите на Божия избран народ. Тази чаша е въплъщение на съда на Бога, наказанието Му и обещанието Му за изкупление. Тя напомня за една друга чаша. Помните ли историята за Йосиф и неговите братя? След като те го предават и го продават в робство в Египет, Бог издига Йосиф в голяма власт. После, по време на глада, братята му отиват в Египет, за да купят зърно и не го разпознават, но Йосиф ги разпознава и измисля план. Той скрива сребърната си чаша в чувала на брат си Вениамин, когато те се връщат за втори път у дома. Тази чаша става обвинение за Вениамин и символ на съд и наказание, сигурна смърт, както братята на Йосиф мислели. Йосиф накрая им се разкрива, прегръща и приема с любов, макар че е имал право да ги съди заради това, което сторили с него. Чашата, която ги връща в Египет, била за тях символ на осъждане, наказание и смърт. Тя обаче ги довела до момента на изкуплението и опрощението. Един ден, в края на определеното за човечеството време, израилския народ ще намери изкуплението, изцелението и прощението в чашата на Новия Завет чрез Месията- Исус Христос, Божия Син. Тайната на тази „благословена чаша, която ние благославяме", ще се разкрие пред очите на останалите от израиляните и те ще погледнат към Него, Когото прободоха, и ще скърбят горчиво в покаяние, заради греха си. Бог ще ги очисти и ще ги научи на пътищата Си, и те ще бъдат Негов народ завинаги. Тогава всички ще призовават името Господно и ще Му служат единодушно. Ерусалим ще се нарича Град на истината и хълмът на Господа на силите- Святият Хълм. За всички, които се боят от името Му, ще изгрее Слънцето на Правдата с изцеление в крилата Си! И Господ ще бъде Цар на цялата Земя! Амин. Превод: Светлина за теб[/SIZE][/JUSTIFY] [/QUOTE]
Име
Проверка
Коментирай
Главна
Форум
ПУБЛИКАЦИИ
ПУБЛИКАЦИИ
ТАЙНАТА НА ПАСХАЛНАТА ЧАША
Меню
Вход
Регистрация
Install the app
Инсталирай
Форум
Какво е новото
Вход
Регистрация
Търсене
Горна част